piątek, 12 listopada 2010

jesienny zapach

Z porami roku kojarzą mi się określone zapachy. Zapachem jesieni jest zdecydowanie zapach szarlotki :) A oto moje ostatnie odkrycie - przepis od Mamy mojego Męża. Pyszna, łatwa, idealna dla Mamy małego Alergika!
Z rewelacyjną chrupiącą warstwą na wierzchu...

Składniki:
  • szklanka kaszy manny
  • szklanka cukru
  • szklanka mąki
  • około 1,5kg jabłek
  • około 125g masła roślinnego
  • pół łyżeczki cynamonu (ewentualnie)

Przygotowanie:

  • Rozgrzać piekarnik do temperatury 165 stopni.
  • Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
  • Wymieszać w naczyniu wszystkie suche składniki.
  • Tortownicę o średnicy 23-25 cm wysmarować masłem roślinnym i wysypać mąką.
  • Do tortownicy wyłożyć połowę suchych składników, następnie starte jabłka (które można posypać cynamonem) oraz drugą połowę suchych składników. Na wierzchu ułożyć gęsto kawałeczki masła roślinnego, które pod wpływem pieczenia wraz z sokiem z jabłek połączy suche składniki.
  • Piec 60 minut.

Mamy małych Alergików mogą też cieszyć się smakiem wielu innych szarlotek
o ile zwykłe masło zastąpią masłem roślinnym :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz